Hledat
Úvod > Test > Detaily TETA DROGERIE

TETA DROGERIE

Klient
p.k.Solvent ČR .s.r.o.
Segment
Drogerie, kosmetika
Realizace
2016
Štítky
Prodejní stojany, Point of sale, Stojany, Síť prodejen, Branding
O projektu

Cílem návrhu a instalace prémiového značení na regálech Teta drogerie je usnadnit prémiovému zákazníkovi orientaci na regále, stát se experty ve vybraných kategoriích a zvýšit tak podíl těchto kategorií v nákupním košíku. S tím se pojí i cíl zvýšení celkové obrátky prémiových produktů bez nutnosti využití slevových promo akcí.

Projekt brandingu regálů s prémiovými drogistickými produkty je zajímavý i svým sofistikovaným testováním, které pracovalo s několika kategoriemi a mnoha testovacími parametry. V první fázi jsme spolu s klientem začali na konci roku (před Vánocemi) 2015 testováním kategorie prémiového holení, které má v té době sezonu. To spočívalo v pevném regálovém zarámování produktů, Následně se na jaře 2016 připojila kategorie péče o vlasy, pro kterou se vyvinul modulární systém rámečku, který lze posouvat a měnit podle regálového umístění. Byly testovány 3 varianty velikostí (1 police, 3 police, 5 polic zboží), na kterých se ukázalo, jak značení funguje s ohledem na změnu chování zákazníků. V poslední letní fázi jsme doplnili i kategorii  pleťové kosmetiky.

V první fázi se testovalo bez podsvětlení, V druhé přibyla elektrifikace, která umožnila podsvícení rámečků upozorňujících na produkty v nich i v bezprostředním okolí. Pilot probíhal vždy na 30 prodejnách a data se porovnávaly s dalšími referenčními prodejnami, kde značení nebylo. Díky velkému množství prodejen, uskutečněným nákupům, klubovým datům zákazníků a dalším parametrům bylo možné velmi podrobně pochopit, jak značení funguje a jak mění zákaznické chování.

Výsledkem je zjištění, že zviditelnění prémiových produktů za účelem navýšení prodejů v obchodech funguje obchodně výborně na celou kategorii, nejen na produkty v rámečku samotném.

Chování zákazníků je velmi podobné bez ohledu na velikost rámečku, tedy největší ROI je na jednopolicovém systému brandingu. Obecně funguje prémiový koncept nejlépe při umístění v hlavní uličce, tedy na viditelnějších místech. Z hlediska regionálního je koncept účinnější ve větších městech a v obchodních centrech, protože zde nakupuje nejvíce prémiových zákazníků. Výsledky testování ukazují, že všechny brandingy vykazovaly navýšení prodejů celé kategorie, a to mezi 8 – 15 %, v průměru celkově o 11 %.

Řešení je velmi jednoduše instalovatelné na standardní regálový systém bez nutnosti speciálních požadavků na montáž. Klient plánuje s nasazováním prémiového značení i nadále pokračovat na další kategorie a na všechny prodejny Teta drogerií. 

Líbí se Vám tento projekt?

Rádi Vám pomůžeme s návrhem i realizací vaší nové prodejny

NEZÁVAZNá poptávka

Podobné realizace

Copyright © 2024 MORIS design s.r.o.